July 05, 2006

..anoTHer BaD dAy..

...another bad day is today 5th july....you all remember or not that they "my boss" told me today 5th July -Wednesday there will be a meeting at 10.00 a.m. ....i quess you all know the result...hampeh....betulll...korang tau meeting dia pukul 3.00 p.m itupun belum start2 lagi....siottttt...

pas tuh...tetiba jer door bell office aku bunyi...tengok kat cctv tak nampak orang nyer....pas tu aku pun tanyalah siapa kan...pakai intercom tuh...pas tu dia kata DHL ada barang...aku pun pergi la tengok kat situ aku nampak indiala...bawak beg...baju merah..so pintu office nih gelap aku pun x prasan la logo baju dia tuh...lalu akupun bukak la pintu tuh...nasib baik waktu tu kat dalam office ada org lain la...tapi yang penting bos aku x masuk lagila waktu tuh...Budak india tupun terus melulu masuk...bila pintu dah bukak kan ...sorang lagi india masuk ...muda lagi...macam 18 tahun jer..dia tanya aku bos adaker tak...pas tu dia tanya aku ...ntah apa2 soalan ntah....aku x paham langsung ...pas yg aku bengang tu dia terus masuk conference room tu...pas tu yang sorang lagi tuh...pegi bukak pintu office ni utk bagi sorang lagi member dia masuk...sumer nya 3 orgla....aku pun tanya nak apa nih...main masuk jer...dia pun tunjuk business card ala yang pinjaman duit tuh..."along" ceh...takut siuttt.....dia nak carik org rupenya....aku pun bukak pintu suruh dia orang blah....pas tu diaorang mintak maaf...aku siap kata nak telepon polis lagi....cehhh...cam tu la rupe nyer kalau sesiapa meminjam ngan along nih....nasib baik aku ok.....tp perut kecut jugak...tuhan ajelah yang tau...yela x pasal2 kang kuarlak parang panjang....esok keluar dlm paper....isshhhh....simpang malaikat 44..........

So, pengajaran dari citer aku nih....jgn sesuka hati bukak pintu office....

2 comments:

A m m i said...

eee takutkan kalau ada org attack cam tu..kecut perut gak jdnye..kat ofis aku ni slalu ada budak2 india jual suratkabar tu buat camtu..masuk pintu terus gi ke blakang..dia ingat ofis ni atuk dorangnye gak eh..pastu x paham lak tu kitorang xnak jual paper tu ngan dia..nasiblah aku ni pandai gak speaking base dia..kalau x jenuh wo..

cHeAre said...

nasib baik ko bleh speaking base diaorg sheila....aku langsung blur....